
A Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápia (DSZIT) a taktilis és egyensúlyérzék
ingerlésén keresztül támogatja és segíti az idegrendszer érését. A gyermekek számára
változatos sokféle tevékenységet felkínáló kreatív, fantáziadús, örömet okozó terápiás hatású
játékfolyamat, mely Jane Ayres módszerén alapul. Nem előre meghatározott feladatsorok
gyakorlása zajlik! Központi eleme az örömteli játék. A gyermek saját megoldásainak
megtalálását ösztönzi a terapeuta, ez által az idegrendszeri beágyazódás hatékonyabb
és hosszútávon fenntartható.
Célja: az idegrendszer érlelése különböző speciális eszközökkel. A terapeuta olyan terápiás
környezetet hoz létre, melyben maximális teret biztosít a gyermekek belső indíttatásából
fakadó mozgásra, érzékszervi tapasztalatszerzése. A felhasznált eszközök révén, a gyermekek
számára olyan ingerlő környezetet biztosít, melyben az éretlen idegrendszerű, testrészeit
nehezen koordináló, kudarcokhoz szokott gyermek hamar kedvet kap, hogy részt vegyen
ebben a változatos, intenzív, dinamikus játékban. A DSZIT órák változatos játékeszközökkel
felszerelt teremben zajlanak, melyben megtalálhatók hinták, csúszdák, mászókák, billenő
eszközök, kis és nagy labdák, alagutak, golyófürdők, gördeszkák. stb. Csupa olyan játékszer,
amely az egyensúlyi és a taktilis érzékelés számára nyújt ingereket. A gyermek hintázik,
pörög, egyensúlyozik, lendül vagy épp ellenkezőleg csendben ringatózik és álmodozik a
hálóban. A mozgás mellett, fejlesztő játékok, mondókák, énekek, hangszerek segítik a
gyermek fejlesztését, fejlődését.
Fejleszti és pontosítja a nagy mozgásokat, a szem- kéz koordinációt, a finommotorikát, a tér,
irány és formaészlelést. Fejlődik a gyermekek figyelmi kapacitása, önkifejező képessége, önszabályozása, érzelmi kiegyensúlyozottsága. Segíti, hogy kialakuljon a szociális viselkedés, szabálytudat. Javítja az agyféltekék közötti kapcsolatot, így megelőzhető a későbbi
magatartási, tanulási probléma.
A terápia elősegíti a koraszülött, oxigénhiánnyal vagy egyéb sérüléssel érintett gyermekek
idegrendszeri érését. Segíti azokat a gyermekeket, akik figyelem és tanulási problémákkal
küzdenek, megkésett beszédfejlődésűek, egyensúly és mozgáskoordinációs zavarral,
szenzoros feldolgozási zavarral élnek, bátortalanok, nehezebben kapcsolódnak társaikhoz
vagy mozgásában ügyetlen, esetleg ennek az ellenkezője túl merész és nem érzékeli a
veszélyt. Kiegészítő terápiaként segíthet Autizmus spektrumzavar, ADHD, étkezési
problémák, halmozott sérülések, szorongás és viselkedési problémák esetében.